vrijdag 15 juni 2012

Superhandig: Invriezen in muffinvorm!


Handige ingevroren porties pastasaus
Afgelopen week maakte ik een grote pan pastasaus waarvan de helft overbleef. Ik ben niet van de verspilling, vandaar dat ik restjes graag invries. Mijn diepvries zit vol met bakjes en zakjes van restjes stoofpot, soep en nasi. Maar omdat veel bakjes nogal wat ruimte in beslag nemen en je bij het ontdooien gelijk de hele bak ontdooit, vond ik laatst op internet dé oplossing: invriezen in een muffinbakvorm! Op deze manier kun je hetgene dat je wilt bewaren in porties ter grootte van een muffin invriezen! Dat is handig qua portionering!
De pastasaus in de vormpjes gieten

Bij de pastasaus ging ik als volgt te werk: vet de muffinbakvorm (ik gebruik een siliconen) in met wat olijfolie, giet met behulp van een soeplepel de vormpjes vol, dek af met huishoudfolie. Zet vervolgens in de vriezer (plat op de bodem van een la!) en na ongeveer 24 uur heb je prachtige porties pastasaus in de vorm van een muffin. Ik verpakte de 'muffins' vervolgens per drie in een plastic zakje waarna ze weer in de vriezer gingen. Dus eet je de volgende keer met vier personen of alleen? Je kunt nu precies zoveel pastasaus pakken als je nodig bent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten