vrijdag 8 juni 2012

Lekker en gezond ontbijten met een fruitsmoothie!

)
Over ontbijten wordt wel gezegd dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is. Nu vind ik als Keukenprinsesje álle maaltijden belangrijk (en lekker) maar sla ik zelf ook nooit het ontbijt over. Ik ontbijt vaak met crackers, geroosterd brood of yoghurt met muesli (zoals tante Sonja (Bakker) dat graag ziet) maar af en toe verwen ik mezelf met een lekkere fruitsmoothie met aarbei en banaan waarvan ik het recept met jou wil delen!
Ook trouwens helemaal Sonja-proof, want: komt uit haar magazine 3, mei/juni)

Je hebt het volgende nodig: een handjevol aardbeien, 1 banaan, yoghurt (vanille- of magere), een scheutje melk (of room voor een echte 'verwensmoothie') en een staafmixer of blender.

Doe de ingrediënten bij elkaar in een hoge maatbeker, zet de staafmixer erop of mix in de blender en mix alles goed door elkaar. Voor een extra verfrissende smoothie kun je twee ijsblokjes toevoegen en deze even mee mixen (alleen als je machine dit aankan!). Serveer in een mooi glas en geniet van je heerlijke, en vooral gezonde, ontbijtje!

Hoe begin jij graag je dag graag? Laat het me weten!

Mijn ideale zondagontbijtje: hartige flensjes met casselerib (kan ook met zalm!) en een fruitsmoothie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten