donderdag 7 juni 2012

Hapjesworkshop bij Lammy Catering

De hapjes gepresenteerd op etageres
Vorig jaar in mei vroeg Lammy van Ommeren van Lammy Catering uit Hasselt mij of ik haar mee wilde helpen met een hapjesworkshop die zij ging geven. Lammy is de moeder van mijn vriendin Meike en ze had mijn foto's gezien van de hapjes die ik voor vriendlief Martijn had gemaakt en wilde mij er graag als helpende hand bij hebben. De eerste hapjesworkshop die wij gaven was op locatie en vanaf oktober worden de workshops bij Lammy thuis gegeven.

Tijdens een hapjesworkshop bij Lammy worden de deelnemers, tot nu toe nog altijd vrouwen, verwelkomt met koffie en wordt er eerst een rondleiding gegeven door de cateringkeuken, die Lammy aan huis heeft. De workshop zelf geeft Lammy in haar eigen keuken, een droomkeuken met alles erop en eraan: een grote tafel voor minstens 12 personen, een open haard (ja, écht, in de keuken!) en een geweldig Aga fornuis met maar liefst vier verschillende ovens!

Producten waar we mee werken
De deelnemers gaan vervolgens in groepen van twee aan de slag met de koude en/of warme hapjes. Lammy benadrukt altijd dat ze tijdens de workshop graag wil laten zien dat je met alledaagse producten hele leuke hapjes kan maken. Dus er komen geen exclusieve producten waarvoor je stad en land af moet zoeken aan te pas, alleen producten die gewoon in de supermarkt te krijgen zijn. Zo kun je de hapjes thuis ook nog eens maken!

Ik kan van de workshop geen recepten weggeven, simpelweg omdat het recepten van Lammy zijn, maar voor wie geïnteresseerd is en ook eens met vrienden, familie of collega's een workshop wil volgen, kijk op: www.lammycatering.nl. Minimaal 10, maximaal 20 personen.

Gezonde hapjes
Onlangs gaven we een workshop op locatie in Genemuiden, die ook weer helemaal geslaagd was! De dames gingen aan de slag met maar liefst dertien soorten koude hapjes waarvan ze aan het einde van de avond heerlijk hebben genoten!
De eerste groep die thuis bij Lammy in Hasselt een workshop hadden gevolgd, zijn zelfs al een keer terug geweest, om een vervolgworkshop te volgen, met warme hapjes! En ze hebben ook al geboekt voor de volgende keer, dan gaan we aan de slag met toetjes en desserts!!
Wordt vervolgd dus! 

3 opmerkingen: