dinsdag 26 juni 2012

Pimp je groente: Peterseliewortels

Ik ben dol op verse kruiden en heb dan ook diverse kruiden in mijn tuin staan, waaronder rozemarijn, bieslook en salie. Ook ben ik dol op peterselie! De geur en smaak doet mij denken aan het eten bij mijn opa, die vroeger een mega moestuin had en peterselie veelvuldig gebruikte.

Kruiden zijn ook goed te gebruiken om groente eens op een andere manier te maken en te laten smaken. Zelf maak ik graag worteltjes met peterselie! Ik deel graag het recept met je:

Schil de bospeentjes met een dunschiller en snijd in stukjes. Breng in een ruime pan met water en wat zout aan de kook en kook in ongeveer twintig minuten beetgaar. Giet de worteltjes af en doe er een klontje (room) boter bij. Hak de peterselie fijn en roer dit, samen met een snufje (vanille)zout door de worteltjes. Heerlijk!
Peterselie



De peterseliewortels geserveerd met gebakken aardappels
en een procereursschijf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten