dinsdag 12 juni 2012

Mijn inspiratiebronnen

Eén van mijn grootste inspiratiebronnen voor alles wat ik kook en wil koken is de Engelse Nigella Lawson. Videobanden vol zijn in mijn bezit met uitzendingen van Nigella Bites en Nigella Kitchen. En aangezien ik in mijn eigen huis niet beschik over een videorecorder, dank ik YouTube waar ik tot in den treure de kookkunsten van de Engelse Nigella kan terugkijken. Haar manier van koken, de omschrijvingen die ze daarvoor heeft. Ge-wel-dig!
De Engelse kookgodin:
Nigella Lawson
De cranberry-pie die ik elk jaar met kerst maak, is dan ook een recept van Nigella. Een heerlijke sponzige taart met verse cranberries (die tijdens kerst volop te krijgen zijn en anders gebruik je ze uit de diepvries) gegarneerd met amandelschaafsel en rietsuiker. Serveren met lobbig geklopte room. Goddelijk!

Rudolph in The Taste of Live Travel
Andere inspiratiebronnen zijn Rudolph van Veen, Bill Granger en Jamie Oliver. Lang leve daarom de nieuwe zender van Ziggo: 24 Kitchen, waar kookseries van Rudolph, Bill én Jamie worden uitgezonden!! Rudolph van Veen werd bekend als tv-kok bij Carlo en Irene en nu dus 24 uur per dag te zien op de eerste Nederlandse kookzender: 24 Kitchen. Vooral Rudolph's Bakery en The Taste Of Life Travel zijn mijn favorieten! In Rudolphs Bakery bakt Rudolph de mooiste taarten en lekkerste hartige hapjes en in The Taste of Life reist Rudolph naar de mooiste plekjes op onze aarde om daar de heerlijkste gerechten te maken en de recepten te delen met de kijker.

Ik heb echter een kleine collectie aan kookboeken. De meeste zijn cadeaus, of gratis ergens bij gekregen. Wel ben ik trotse bezitter van ongeveer elke Allerhande (het gratis tijdschrift van de Albert Heijn) die sinds 2007 is uitgekomen. Van de mooiste foto's in het magazine heb ik zelfs schilderijen gemaakt die in mijn keuken hangen!!! Ja... ik weet het, het gaat ver... Maar ja, je bent kookgek of je bent het niet.


Wie is jouw favoriete 'celebrity' chef? Ik ben benieuwd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten