zondag 6 mei 2012

Het Keukenprinsesje voor de verjaardag van Marloes


De Chaneltaart
Voor mijn vriendinnetje Marloes die onlangs 23 jaar werd, heb ik als 'Het Keukenprinsesje' de hapjes en de taart verzorgd.

Voor Marloes maakte ik een fondant taart met als thema Chanel. Het werd een mooie roze taart, gevuld met aardbeienvulling en afgewerkt met lichtroze fondant en zwarte strikjes. Cute!


Moncbou taart!
Ook maakte ik een monchoutaart met kersen en een bodem van verkruimelde Bastogne koekjes (heerlijk!)

Uit mijn hapjesassortiment zocht Marloes de volgende hapjes uit:

Rolletje ham gevuld met ham en monchou

Hapjes
Filet Américain in een bakje van bladerdeeg

Osseworst op een roggerondje met Amsterdamse ui

Gerookte zalm met komkommerblokjes en dillemayonaise

Komkommerschijf met een rozet roomkaas en walnoot

Mozzarellaspiesje met tomaat en basilicum

Cocktailgarnalen op een spiesje met chilidressing

Salamitorentjes gevuld met bieslookkaas

Omeletrolletje met kruidenroomkaas

en een kaaspuntje

En als tafelgarnering maakte ik worstjes-in-een-jasje en huisgemaakte kruidenstengels.
De reacties waren lovend en de schalen, etageres en bakjes zijn tot op de laatste kruimel opgegaan! Fijn om te zien dat mensen genieten van je hapjes en taart! En vriendinnetje Marloes heeft me alweer gestrikt om ook volgend jaar de lekkernijen voor haar verjaardag te verzorgen!

Op de foto zie je een aantal hapjes in de doos staan, waarin ik ze afgeleverd heb bij Marloes. Ze heeft ze zelf op een schaal opgemaakt, maar helaas heb ik daar geen foto's van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten