vrijdag 18 mei 2012

Handig hebbedingetje: Egg Perfect Eggtimer

Zachtgekookt eitje
Als je eieren kookt, wil het er nog weleens bij inschieten om een kookwekker te zetten en was het nu 4 minuten voor een zacht eitje of zes minuten? En omdat je toch een perfect eitje wilt, blijft het een gok wanneer je de eitjes uit de pan haalt. Ik heb daar een handig hulpmiddeltje voor, waardoor mijn eitjes altijd precies zo de pan uitkomen, zoals ik ze het liefste eet: medium soft, en dat hulpmiddeltje is de Egg Perfect Eggtimer!


Een aantal jaar geleden kocht ik dit hebbedingetje bij een kookwinkel in Dedemsvaart en ik gebruik hem tot op de dag van vandaag nog steeds!


Het is een klein plastic eitje, dat je bij je eieren in de pan legt, en waarop je precies kan zien hoe ver je eitje gekookt is. De kleur van het ei is rood, maar de buitenste ring wordt donkerrood naarmate de eieren koken. Zo kun je precies zien hoe hard of zacht je eieren gekookt zijn.


Helaas bestaat het kookwinkeltje in Dedemsvaart niet meer, maar ik heb het ei ook gevonden op internet! Je kunt het ei voor €9,95 o.a. bestellen op de volgende website: http://www.whatscooking.nl/shop/viewartdetails/13/egg-perfect.html

Medium eitje


Hardgekookte eieren






Geen opmerkingen:

Een reactie posten