maandag 30 juli 2012

Supersnel en makkelijk: Pasta Ovenschotel

Voor de makkelijke (lees luie) Keukenprinsesjes onder ons die snel iets lekkers op tafel willen zetten is dit recept ideaal. Het is een verrassende en lekkere manier om pasta eens anders te serveren. Namelijk in de vorm van een ovenschotel! Heul easy, vooral als je een pastamaaltijd gebruikt die je ingevroren hebt, zoals ik.
Ik maakte de pastasaus die ik in een eerdere blog al liet zien (Invriezen in mufinvorm) en gebruikte schelpjespasta in drie kleuren. Maar de keuze voor pastasoort of pastasaus is natuurlijk vrij. Ik denk dat een room-kaassaus ook heerlijk is om te gebruiken. Mmm, misschien een goed idee voor de volgende pastaovenschotel die ik ga maken!

Verwarm de oven op 220 graden. Vet een rechthoekige ovenschaal in met wat olijfolie en doe daar de (koude) pastamaaltijd in. Rasp wat (jonge) kaas erover en/of beleg de ovenschotel met wat mozzarellaplakjes. Schuif in de oven en 45 minuten later is de ovenschotel klaar.

Serveer met wat (verse) basilicumblaadjes (uit eigen tuin!).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten