woensdag 18 juli 2012

Asperges uit pot

Het aspergeseizoen is (helaas) alweer afgelopen. Toch ben ik ook dol op de asperges die het hele jaar te verkrijgen zijn, namelijk die uit pot! Misschien dat de echte aspergeliefhebber er van gruwelt en asperges uit pot vervloekt, ik vind ze heerlijk, die licht zout-zurige, witte asperges die gelijk klaar zijn voor gebruik en die je zelfs zo kunt eten (als hapje, gerold in ham)!!!


Het liefst eet ik ze gegratineerd met ham en kaas uit de oven. Ik giet de asperges uit pot af (1 pot van 500 gram per persoon), rol ze in (been)ham, leg ze in een ovenschaal, rasp er kaas over en zet ze zo'n 15 รก 20 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden Celcius. Heerlijk met aardappelpuree met peterselie en een tartaartje!!! 


5 opmerkingen:

  1. Hallo Joyce,
    Is dit een eigen recept? Ik ben namelijk voor een rubriek in een magazine op zoek naar recepten met witte asperges, maar dat moeten wel eigen recepten zijn. Ik hoor graag van je.
    Groeten,
    Racheda Kooijman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Racheda! Jazeker, dit is mijn eigen recept. Leuk om te horen dat je t wilt gebruiken voor n magazine!! Waar komt t in te staan? Hoor t graag. Alvast dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo
    Kun je asperges uit pot een dag van tevoren laten uitlekken en dan in de steamer warm maken?
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jazeker kan dat. ๐Ÿ˜œ

    BeantwoordenVerwijderen