woensdag 18 april 2012

(Rare) combinaties op je boterham

Appelstroop met oude kaas, pindakaas met honing of met chocoladevlokken! Jammie! Er bestaan nogal wat rare combinaties voor op je boterham, die heerlijk smaken en je 'saaie' boterham omtoveren tot een feestje op je bord. Mijn favoriet aller tijden is nog steeds pindakaas met hagelslag / vlokken, waar ik me vroeger helemaal klem in at. Maar onlangs ben ik ook helemaal fan geworden van oude kaas met appelstroop.

Natuurlijk heb je de 'lekkere' en alom bekende combinaties, zoals (oude) kaas met tomaat, zout en peter of met komkommer, zalm met (kruiden)roomkaas en brie met honing. Maar dan blijven er combinaties over die niet zo voor de hand liggen, maar die ook overheerlijk kunnen zijn!
Zo was mijn zusje als klein meisje verzot op chocoladepasta met gekleurde vruchtenhagel. Verzin het maar eens! Nog meer rare, maar lekkere, combinaties op een rijtje:

(Oude) kaas met appelstroop
Pindakaas met hagelslag of vlokken
Pindakaas met banaan
Pindakaas met geraspte kokos
Chocoladepasta met banaan
Chocoladepasta met geraspte kokos
Oude kaas met pesto
Ham met mosterd
Smeerpaté met komkommer
Tomatenplakjes met suiker
Banaan met hagelslag
Ham met smeerkaas
Pepercervelaat met kruidenroomkaas

Mijn top 3 op dit moment:

1. (Oude) kaas met appelstroop
Pindakaas (light) met chocoladevlokken


Pepercervelaat met kruidenroomkaas
Wat is jouw favoriet en hoe maak jij je boterham tot een feestje?


1 opmerking:

  1. Heerlijk! Helemaal met je top 3 eens. Ik ga binnenkort naar het buitenland en weet zeker dat ik mijn appelstroop ga missen. :P

    BeantwoordenVerwijderen