maandag 9 november 2015

Joehoe!! Het Keukenprinsesje is back!

Het Keukenprinsesje is back in business! De afgelopen tijd heb ik niet stil gezeten en veel gekookt, gebakken en natuurlijk ook gegeten. Zet je dus schrap voor een paar receptjes en fotootjes uit de 'oude doos'. Maar dat zijn (dat beloof ik) alleen de lekkerste en leukste recepten, recensies en tips die ik (uiteraard) graag met jullie wil delen!


Franse oesters met verse citroen
Voor alles een eerste keer, dus ook voor oesters!!! Nog nooit gegeten, maar na deze eerste keer was ik verkocht! Wát een bijzondere, frisse smaak. En ook nog eens super gezond, want dit weekdier zit boordevol gezonde vitamines en mineralen, zorgt voor gezonde botten, een goed geheugen en mooi haar.
Bij Breton in de Korte Putstraat in Den Bosch proefde ik mijn eerste oester, met rode wijnazijn, citroen en een beetje versgemalen zwarte peper. Ook in Lyon heb ik oesters gegeten, dit keer in een klassieke Franse brasserie, Georges . Een brasserie welke al bestaat sinds 1836 met als motto 'Bonne bière et bonne chère ' oftewel: goed bier en lekker eten! Je waant je in vroegere sferen, met een menukaart waarvan het water in je mond loopt: Confit de Canard, chocolade taartjes, Steak Tartare -aan tafel klaargemaakt: een super leuke ervaring- mega porties Choucroute (zuurkool) en complete schotels Fruits de Mer op ijs. En ook deze oesters waren heerlijk, mede door de goede ambiance en zeer goed gezelschap. Oh là là!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten