dinsdag 10 november 2015

De zomer van 2015!!


De roze cupcakes
met fris-zure aardbei smaak
Wauw!!
De zomer van 2015 was de zomer van maar liefst twee bruiloften waar ik mijn bakkunsten heb mogen laten zien!

'Wil jij ons gebak maken voor onze trouwdag op 3 juli?` vroeg mijn achterbuurvrouw José afgelopen voorjaar. ´Tuurlijk wil ik dat!' Het werden kleurige cupcakes in de smaken groene appel, fris-zure aardbei en citroen. En was er ook lepelgebak overdag? Jazeker! Er was lepelgebak (zó makkelijk!). In de smaken (geheel naar wens van het bruidspaar) kersen-monchou en citroenkwark. En die frisse citroen kwark taartjes vielen in de smaak op de snikhete dag!

Lepelgebak in de smaken
kersen-monchou en citroenkwark

Het Bruidspaar

En wat was het een bijzondere dag eind juli. Mijn vriendinnetje Lydia trad in het huwelijk met haar Maurits. Als cadeautje nam ik de bruidstaart mee! Natuurlijk stal Lydia in haar prachtige jurk de show, maar ook mijn taartje was een 'spektakelstuk' (helemaal in Heel Holland Bakt stijl)


De bescheiden, maar oh-zo-lekkere bruidstaart, bestond uit twee lagen, in totaal vier lagen vanille biscuit, gevuld met aardbeienpuree en afgesmeerd met een luchtige vanille botercreme. Het was even spannend met aansnijden (zijn de lagen nog intact....) maar het was prachtig! En nog belangrijker: complimenten alom!

Op naar de volgende bak-missie!!!


Fuchsia roze rozen van fondant


Met witte choco crisp parels






 



1 opmerking: