donderdag 23 augustus 2012

Wijn invriezen voor soep en saus


'Een scheutje wijn' zegt het recept. Maar ja, je hebt alleen een hele (ongeopende) fles in de kast staan. Wel erbij doen voor de smaak of laten zitten omdat je anders met een bijna volle, maar geopende, fles blijft zitten? Dilemma. Zo heel vaak kook ik eigenlijk niet met wijn, maar als er dan eens een recept voorbijkomt waar je een scheutje wijn bij nodig hebt blijft bij mij standaard de geopende fles nog weken staan, waarna het uiteindelijk in de gootsteen beland. Hartstikke zonde natuurlijk. Daarom ben ik ook zo blij met de tip om je restje wijn in te vriezen in een diepvrieszakje. Heb je dus een scheutje, of meer wijn, nodig? Dan kun je per portie (handig!) wijn toevoegen aan je gerecht. En dit kan bij zowel rode als witte wijn!

En dan heb ik nog een ander leuk tipje die met de vriezer en wijn te maken heeft: in de zomer is niets lekkerder dan een lekker gekoeld wijntje met ijs! Maar: als het warm is smelten je ijsblokjes heel snel en wordt de wijn waterig. Op Pinterest kwam ik een ontzettend goede tip tegen: vries druiven (wit of rood) in en voeg deze als een soort 'ijsblokjes' toe aan je wijn! Zo blijft je wijn koel tijdens warme dagen zónder het te verdunnen!

1 opmerking:

  1. Wat een handige tips! Zeker de tip met de ingevroren druiven: erg origineel en staat natuurlijk super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen