woensdag 5 oktober 2011

Workshop taart decoreren


Dit stond klaar

Vriendinnetje Frida en ik hebben onlangs een workshop Taart decoreren gevolgd van Taart Nouveau uit Zwolle. Dit betekent dat mijn 'eten- op-feestjes-assortiment' uitgebreid is met het zelf maken van die mooie gedecoreerde Amerikaanse taarten.

Bloemetjes
Op een warme (lees: snikhete) zaterdagmiddag werden we welkom geheten in het buurtcentrum van Holtenbroek in Zwolle waar we met zes vrouwen aan de slag gingen. We begonnen met een biscuitdeeg die we vervolgens mochten doorzagen, vullen met botercreme en aardbeienvulling en bekleden met fondant.

Decoreren!


Bekleed met fondant

En toen mochten we echt de Crea Bea uithangen en gingen we aan de slag met het kleuren van fondant en het maken van decoraties met 'plunger cutters, rolling pins, smoothers en edgers'

De taart van Frida

Het voorbeeld



De andere dames druk aan het decoreren



In mijn hoofd had ik een idee in gedachten wat ik wilde gaan maken. Normaliter stap ik gelijk over op een veel beter idee (wat meestal minder goed uitpakt). Deze keer heb ik me echter goed aan het plan gehouden en het heeft gewerkt!! Het eindresultaat van vier uur friemelen met fondant was een strakke witte taart, met zwart en witte bloemetjes. Afgemaakt met eetbare zilveren pareltjes en eetbaar shimmer powder. Heul chique!

 

Tijd om aan te snijden

Inmiddels heeft iedereen mee kunnen genieten van de verhalen over de workshop en zijn er een aantal die ook daadwerkelijk hebben kunnen genieten van de taart (graag gedaan lieve broer, schoonzus en TV Oost redactie van En Dan Nog Even Dit). En nu kunnen jullie gaan genieten van de foto's.



Vulling! Yeajh!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten