zaterdag 8 oktober 2011

Cupcakes decoreren


Klaar-voor-de-start!!
Na de workshop taart decoreren ben ik geïnspireerd geraakt door het decoreren en dat kan natuurlijk ook op cupcakes! Dr. Oetker snapt dat ook en heeft een aantal nieuwe producten op de markt gebracht waarmee alle keukenprinsesjes thuis mee aan de slag kunnen. Ik probeerde de chocoladecreme, de botercreme, marsepein, de eetbare bloemetjes en de kleurige- en chocoladestiften. Nadat de cupcakes waren afgekoeld kon het decoreren beginnen!!!

Ik heb twee 'batches' gemaakt: één met chocoladedecoratie en één met marsepein.
MMM Marsepein

Choco 'batch' (Mnonmnon)
Het marsepein heb ik uitgerold, uitgestoken in verschillende vormpjes en deze op elkaar gelegd en ze bezaaid met eetbare zilveren parels, de eetbare bloemetjes en de kleurige stiften. De chocolade cupcakes werden gedecoreerd met chocoladecreme, chocostiften en eetbare zilveren parels.

Moedertjelief en zusje Kim hebben er heerlijk van gesmuld. En ikzelf natuurlijk. Met mate, ahum...

Wordt vervolgd...
Want! WANT!! Ook de Welkoop, jawel de winkel van de boerenklompen, laarzen, tuingereedschap en vissenvoer, verkoopt sinds kort óók allerlei fijne producten voor het decoreren van taartjes en cupcakes. Zelfs het merk 'Wilton' (voor de kenners: hét taartdecoreermerk) hangt/ligt/staat in de schappen bij de Welkoop. En dat allemaal bij mij om de hoek! Ik heb al flink ingeslagen en de fondant ligt klaar om uitgerold te worden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten